2010-08-19

OSKAR LINNROS PÅ MOSEBACKE

Den 18 augusti gick jag och några vänner till Mosebacke och såg Oskar Linnros. Såklart var jag glad över att få gå, men förväntningarna var inte höga. Jag har inte hört några imponerade röster kring denna man live, men självklart fick han chansen. På Mosebackes hemsida stod det att spelningen skulle börja kl 19, men i själva verket hann klockan bli närmre 20 innan förbandet Raket gick på. Tyvärr så la jag knappt märke till dem, vilket inte är ett gott betyg. Rätt ointressant spelning med musik inte fastnade alls.

När klockan närmade sig 21 dök Oskar upp på scenen. Småflickorna som väntat sedan kl 9 samma morgon skrek, hoppade och studsade och jag blev glad över att en av mina favoritlåtar, Debut, öppnade konserten. Då Oskar bara släppt en skiva så var spelningen väldigt kort. Han pratade inte speciellt mycket mellan låtarna heller, vilket resulterade i att jag gick ut genom entrén strax innan kl 22. Avslutningslåten var succéhitten Från och med du och det var bra. Den låten rör mig.

Slutsatsen då? Jo, jag är nöjd. Det var lite bättre än jag trodde, rösten höll och låtarna är bra. Men nu har jag sett det och jag kommer inte att betala 235 kr för att se Oskar än på ett tag. Han får jobba lite för det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar