2010-08-07

TIMBUKTU & DAMN! - EN RECENSION

Torsdagen den 5 augusti var jag och mina vänner, Kalle och Henrik, på Mosebacke för att se Timbuktu & Damn! spela live. Som tidigare inlägg visat så var jag skeptisk och ifrågasatte ett biljettpris på 275 kr. Nu är jag inte skeptisk längre.

Det var en otroligt fin dag, perfekt för en spelning utomhus, och vi var inte ensamma om att vara peppade. En halvtimme innan spelningen drog igång var Mosebacke fullt och vi trängde in oss för en bra plats framför scenen. Med en öl i handen och vännerna bredvid va jag inställd på en bra kväll, oavsett hur spelningen visade sig vara. Några minuter efter kl 20 började Damn! spelningen och en stund efter det smög sig Timbuktu upp och körde allt han orkade redan från början. Med funken från Damn! och rappen från Timbuktu blandade det ihop sig till en smidig musik som imponerade på mig från första stund. Det var sol, sommar, fest och riktigt roligt. Alla dansade, rappade och sjöng på skånska och en stämning skapades som passade riktigt bra för en av de sista semesterdagarna. Visst hade artisterna lite gratis från arenan och sensommaren, men det var de värda. I två timmar gav de allt och tillsammans med de gästartister som kompletterade smittade de av sig av glädjen på scen.

Jag är väldigt glad att jag gick dit, jag tycker att det var värt priset och jag rekommenderar det varmt till de som får chansen. Tack Kalle och Henrik för att ni drog mig dit och gav mig en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar